پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261845
واليبال جوانان قهرماني جهان| ايران بر بام جهان/ شکست استاد براي قهرماني
تاریخ انتشار : 1402/04/26 08:56:34
نمایش : 587
تيم ملي واليبال جوانان ايران با شکست ايتاليا با اقتدار و هشت برد متوالي قهرمان جهان شد و براي دومين بار روي سکوي نخست ايستاد. دند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از روابط عمومي فدراسيون واليبال، بيست‌ودومين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان زير 21 سال جهان که از 16 تيرماه در شهر منامه کشور بحرين آغاز شده بود، امشب با قهرماني ايران به پايان رسيد.

 

هشتمين و آخرين روز اين مسابقات با هشت ديدار پيگيري خواهد شد که در مهمترين مسابقه تيم‌هاي ملي واليبال جوانان ايران و ايتاليا از ساعت 20:30 دقيقه به وقت تهران براي کسب مقام قهرماني به مصاف يکديگر رفتند.

 

شاگردان غلامرضا مومني‌مقدم که تا پيش از اين مسابقه، هفت برد متوالي به دست آورده بودند، در اين ديدار سه بر دو به پيروزي رسيدند تا با اقتدار و هشت برد متوالي قهرمان جهان شوند و جام بيست‌ودوم را بدون شکست به دست آورند.

 

ملي‌پوشان جوان کشورمان در ست‌هاي دوم و سوم با امتياز مشابه 25 بر 23 مغلوب ايتاليا شدند، اما در ست‌هاي اول، چهارم و پنجم به ترتيب با امتيازهاي 25 بر 20، 25 بر 16 و 15 بر 9 ايتاليا مدافع عنوان قهرماني جهان را از پيش رو برداشتند تا براي دومين بار مدال طلا و ارزشمند اين رقابت‌ها را از آن خود کنند.

 

تيم ملي جوانان ايران اين مسابقه را با ترکيب عرفان نوروزي، مبين نصري، عرشيا به‌نژاد، پوريا حسين‌خانزاده، شايان سپهري‌فرد، اميرمحمد گلزاده و سجاد جلوداريان (ليبرو) آغاز کرد.

 

تيم ايران ست نخست را خيلي خوب شروع کرد به گونه‌اي که در امتياز پنج بر يک به سود ايران، سرمربي ايتاليا وقت استراحت گرفت، اما اين روند تا هفت بر يک ادامه يافت. در امتياز 16 بر 9 سرمربي ايتاليا دومين وقت استراحت فني خود را گرفت. در پوئن‌هاي بعدي ايتاليا عملکرد بهتري از خود نشان داد تا مومني‌مقدم در امتياز 19 بر 14 به سود ايران وقت استراحت بگيرد. در امتياز 20 بر 16 يونس جوان وارد زمين شد. در نهايت اين ست 25 بر 20 به سود ايران به پايان رسيد تا جوانان ملي‌پوش تنها دو گام تا قهرماني فاصله داشته باشند. علي حق‌پرست هم در اين ست براي ايران به بازي آمد.

 

عملکرد تيم ايتاليا در ست دوم به ويژه در حمله بهتر از ايران بود و اختلاف امتياز دو تيم در امتياز 16 بر 12 به چهار پوئن رسيد. در امتياز 21 بر 17 به سود ايتاليا، مومني‌مقدم وقت استراحت گرفت تا از افزايش اختلاف جلوگيري کند. در ادامه تيم ايران اختلاف را کاهش داد تا در امتياز 24 بر 23 به سود ايتاليا، سرمربي اين تيم وقت استراحت بگيرد. در نهايت اين ست 25 بر 23 به سود ايتاليا به پايان رسيد تا فيناليست‌ها از نظر ست شماري يک بر يک برابر شوند.

 

در ست سوم بازهم تيم ايتاليا شروع بهتري نسبت به ايران داشت و در نهايت 25 بر 23 به پيروزي رسيد تا در ست شماري دو بر يک از ايران پيش بيافتد.

 

تيم ايران در ست چهارم با سرويس‌هاي خوب و دفاع‌ مناسب به بازي برگشت و با شکست 25 بر 16 ايتاليا، نتيجه ست را با اختلاف 9 امتياز از آن خود کرد و مسابقه را به ست حساس پنجم کشيد.

 

شاگردان مومني‌مقدم ست پنجم را با امتياز 15 بر 9 به سود خود خاتمه دادند تا در نهايت سه بر دو فاتح اين ديدار حساس باشند و جشن قهرماني را در منامه بحرين برپا کنند.

 

يکي از ويژگي‌هاي اين مسابقه، تقابل تفکرات دو مدير فني تيم‌هاي ملي واليبال جوانان ايران و ايتاليا بود که در يک سو خوليو ولاسکو براي ايتاليا با استفاده از همه تجربيات خود به ميدان آمد و در طرف مقابل پيمان اکبري موفق به مهار اين مربي سرشناس جهان شد.

 

تيم ملي واليبال جوانان ايران با شکست ايتاليا علاوه بر کسب مقام قهرماني اين دوره از رقابت‌ها، جايگاه چهارم افتخارآفرينان اين رقابت‌ها را نيز با سه مدال شامل دو طلا و يک برنز به دست آورد تا ايتاليا به رتبه پنجم سقوط کند.

 

تيم ملي واليبال جوانان ايران ساعت سه بامداد دوشنبه 26 تير شهر منامه را به مقصد ايران ترک مي‌کند و ساعت 9:25 دقيقه صبح از طريق فرودگاه امام خميني (ره) وارد تهران مي‌شود.

 

تيم ملي واليبال جوانان ايران امسال چهاردهمين حضور خود در مسابقات قهرماني مردان زير 21 سال جهان را تجربه کرد و در مجموع دو مدال طلا (2019 و 2023) و يک برنز (2007) به دست آورده است.

 

تيم ملي واليبال جوانان ايران در سال 1993 براي نخستين‌بار مجوز حضور در رقابت‌هاي جهاني را به دست آورد که با کسب عنوان پنجمي به کار خود پايان داد. جوانان ايران در سال‌هاي 2005 در پنجمين حضور خود و 2013 هشتمين حضور خود نيز موفق به کسب عنوان پنجم جهان شدند.

 

سال 2003 مسابقات واليبال قهرماني جوانان جهان به ميزباني جمهوري اسلامي ايران در تهران برگزار شد و تيم ايران موفق به کسب عنوان ششمي شد. در سال 2011 تيم ايران در برزيل نيز موفق به کسب عنوان ششمي شد.

 

تيم ملي واليبال جوانان ايران در مسابقات سال 2009 (هفتم)، رقابت‌هاي سال 1999 هشتم و سال هاي 1997 و 2021 عنوان نهم رقابت‌هاي جهاني را به دست آورد.

 

جوانان ايران در سال 2015 و در کشور مکزيک در رتبه دوازدهم قرار گرفتند. در سال 2017 و در جمهوري چک، تيم‌هاي لهستان، کوبا، روسيه، برزيل و ايران در جايگاه اول تا پنج ايستادند. 

 

گلزاده امتيازآورترين بازيکن ايران برابر ايتاليا

 آخرين روز بيست‌ودومين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان زير 21 سال جهان امروز (يکشنبه 25 تير) با هشت ديدار در منامه بحرين پيگيري شد.

تيم ملي واليبال جوانان ايران از ساعت 20:30 امشب (يکشنبه 25 تير) در فينال رقابت‌هاي قهرماني جوانان جهان به مصاف ايتاليا رفت و سه بر دو به پيروزي رسيد تا قهرمان اين دوره از مسابقات شود.

امير محمد گلزاده با کسب 20 امتياز عنوان امتيازآورترين بازيکن ايران در اين مسابقه را به دست آورد و آلبرتو بوولنتا بازيکن تيم ايتاليا با 21 امتياز بهترين بازيکن اين مسابقه بود.

تيم ملي واليبال جوانان ايران در مجموع ست‌هاي اين مسابقه 111 امتياز کسب کرد که به ترتيب 52 پوئن در حمله، 12 امتياز در دفاع، 13 پوئن سرويس و 34 امتياز از اشتباهات بازيکنان ايتاليا بود.

بازيکنان تيم ملي جوانان ايتاليا نيز در مجموع ست‌هاي اين مسابقه 95 امتياز کسب کردند که شامل 59 امتياز حمله، 5 دفاع، 8 پوئن سرويس و 23 امتياز از اشتباهات بازيکنان تيم ايران بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html